tisdag 21 augusti 2012

B K Ö [INTERMEDIAL/DIGITAL]

Jag är litteraturvetare och intermedialist, idag verksam som lärare och forskare på Institutionen för kulturvetenskaper vid Lunds universitet. 

Jag bloggar här om mitt pågående forskningsprojekt, med samma titel som bloggens namn. Inledningsvis kommer bloggen användas för att del för del publicera BETA-versioner av olika avsnitt i det som ska utgöra mitt slutresultat: en text, en bok om följande tre krafter och fenomen (och deras interrelationer): den svenska poeten Bruno K. Öijer och hans poesi, intermedialitet och Internet. 

Våren/sommaren 2013 förväntas slutresultatet ligga färdigt. Jag ser fram emot och välkomnar kommentarer och synpunkter av ALLA de slag som kan göra min framställning bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar